Jak się skoncentrować: 5 sposobów, aby poprawić swoje skupienieŚwiat jest pełen rozpraszaczy, od mediów społecznościowych, przez urządzenia inteligentne, po powiadomienia e-mail. Choć to wspaniałe, że mamy dostęp do tak wielu informacji i narzędzi, które pomagają nam wykonać pracę szybciej i wydajniej, istnieją minusy bycia tak łatwo dostępnym przez cały czas. Jeśli chodzi o produktywność, koncentracja jest jedną z najważniejszych rzeczy, w które możesz zainwestować (poza inwestowaniem w siebie). Umiejętność skupienia się na wykonywanym zadaniu ma bezpośredni związek z Twoją wydajnością; dlatego też widzimy tak duże rozpowszechnienie aplikacji, które twierdzą, że mogą sprawić, że lepiej się skoncentrujesz. Istnieje wiele sposobów, abyś Ty (i Twój zespół) mógł poprawić swoją koncentrację w pracy, szkole lub w domu. Oto pięć prostych sposobów, dzięki którym możesz zwiększyć swoją koncentrację i zrobić więcej w krótszym czasie.

Wyłącz rozproszenie uwagi

Rozproszenia uwagi są jedną z największych przeszkód w skoncentrowanej pracy. Jednym z najlepszych sposobów na poprawienie swojej zdolności do koncentracji jest wyeliminowanie jak największej ilości potencjalnych rozpraszaczy. Jeśli pracujesz w biurze, w którym nie obowiązuje polityka "nie przeszkadzać", musisz zrobić wszystko, co w twojej mocy, aby uniknąć rozproszenia uwagi, które mogłoby uniemożliwić ci bycie produktywnym. Niektóre sugestie obejmują:

  • Wyłącz powiadomienia na komputerze, telefonie i każdym innym urządzeniu, z którego korzystasz, a które może Cię rozpraszać.
  • Wyłączanie poczty elektronicznej.
  • Znajdź ciche, wolne od zakłóceń miejsce do pracy, kiedy tylko możesz.
  • Noś słuchawki z redukcją szumów, jeśli musisz się skupić na czynności wymagającej dużej uwagi (np. studiowanie, pisanie itp.).

Używaj timerów, aby wspomóc koncentrację

Timery są świetnym narzędziem pomagającym w koncentracji i utrzymaniu się na zadaniu. Badania pokazują, że ludzie, którzy używają timera, pracują dłużej i wydajniej niż ci, którzy tego nie robią. - Jeśli pracujesz nad czymś, co nie ma określonego czasu trwania, ustaw timer na 45 minut. Badania pokazują, że jest to najlepszy czas dla maksymalnej produktywności. - Jeśli używasz czasomierza Pomodoro, spróbuj ustawić go na 25 minut dla zadań, które wymagają dużego skupienia, a następnie zrobić krótką przerwę. Będziesz bardziej produktywny, jeśli zrobisz sobie przerwę po 25 minutach, a nie po 45 czy 60 minutach.

  • Jeśli wiesz, że masz dużo do zrobienia w ciągu danego dnia, użyj timera, aby pomóc śledzić swój czas i upewnić się, że zrobisz wszystko na czas.
  • Jeśli uczysz się i musisz skupić się na zatrzymaniu informacji, ustaw timer na tak długo, jak potrzebujesz, a kiedy timer się wyłączy, przejdź do następnej sekcji.